16 mars 2010

GEMYTLIGA GOLFVETERANER


Imorse besökte jag Veteranerna på A6 Golfklubb. Lokalen var full av män! Under rubriken "Varför i hela friden blir man politiker och dessutom folkpartist?" berättade jag om min karriär som golfare, åklagare, folkpartist, politiker, ordförande i FP och ordförande i Kommunfullmäktige. Jag berättade också om mitt mål att bli kommunalråd.

Programmakaren Bo Berntsson, som bjudit in mig, visade sig vara en trevlig man med mycket humor som tog fotografiet ovan på mig när jag kom. I klubben visade sig även min 1:e vice ordförande Johnny Lilja och kommunrevisionens ordförande Sven Ebbesson vara medlemmar. Jag träffade också på min FB-vän Victoria Johanssons pappa!

Dessutom visade sig en av medlemmarna, Tor Hjertén, ha kopplingar till vänortsföreningen Jönköping-Bangladesh, ha besökt Bangladesh och dessutom träffat Begum Rokeya. Han gratulerade mig till mitt beslut att åka till Bangladesh. Tänk vad världen är liten emellanåt och tänk vilken tur att jag följde mitt hjärta och bokade denna resa åt mig och min familj!