30 mars 2010

MED LÄNET I SIKTE

Eftersom jag ju också kandiderar till riksdagen och står som fjärde namn på Folkpartiets riksdagslista är det ju bra att bli lite känd i hela länet. Jag har därför tackat ja till att vara med på den jämställdhetsdebatt som Länsstyrelsen inbjudit till på Stadbiblioteket i Eksjö den 27 april kl 18.30-20.30. Varmt välkomna då!

Extra glädjande är det då också att Nya moderaterna i Nässjö uppmärksammat Glädjetjuven och i februari motionerat om att köpa in ett exemplar för att testa och utvärdera på någon av Nässjö kommuns låg- och mellanstadieskolor. I motionen förslogs också att filmen skulle visas i samband med att den behandlades, dvs på sammanträdet den 25 mars. Visades filmen och i så fall, hur blev den emottagen? Läs gärna Moderaternas motion

Framöver siktar jag på att "turnera" lite i länet. Är det någon av er läsare som vill ha ett besök? Kanske i er organisation, i er förening, i samband med någon konferens, föredrag eller annat? Jag berättar gärna om våld mot kvinnor, övergrepp mot barn, hur det är att vara politiker, folkpartiets politik eller liknande. Hör bara av er på anna.martensson@liberal.se så kan jag säkert hitta någon tid för er!