29 april 2010

ÄNNU EN 18,5 TIMMARSDAG

Dagen började dessvärre redan kl 05.30 för vi skulle köra vår kära tyska utbyteselev Anna till bussen kl 07.00. Hela familjen ställde förstås upp. Till frukosten överlämnade vi ett litet halsband till henne för att visa hur mycket vi uppskattat hennes besök. Det kändes verkligen dystert att se henne och alla de andra tyska eleverna åka iväg men äldste sonen kan i alla fall se fram emot att åka ner till Essen om en månad. Fantastiskt bra arrangerat utbyte av skolan måste jag säga!

Senare på morgonen ringde radion och intervjuade mig om gårdagens mål. Förmiddagen ägnade jag sedan åt den enorma hög ärenden och mail som samlats på mitt rum under de fyra dagar jag förberett och genomfört mitt stora mål. Före lunch satt jag som vanligt ca 45 minuter med kommunfullmäktiges sekreterare Bo Henriksson för att förbereda dagens sammanträde. Efter lunch blev jag intervjuad av Det liberala nyhetsmagasinet NU om varför jag bloggar - håll ögonen öppna!

Kl 15.00 var det Barnens och Ungdomens frågestund på ED-gymnasiet. I år ett uppskattat nytt inslag genom tre små superkorta anföranden av Björn Isaksson på upphandlings-enheten, Thomas Adelöf från Länstrafiken och Acko Ankarberg Johansson. Kl 17.00 började kommunfullmäktiges sammanträde. När sammanträdet var slut kl 22.20 hämtade jag min man i Folkets Park där han varit med och firat HV. Nu längtar jag verkligen efter att gå och lägga mig!