4 april 2010

BESKÄRNING OCH JOUR

Påskdagen börjar gå mot sitt slut. Idag har jag hunnit med ytterligare en hel del trädgårdsarbete. Jag har klippt både Fjärilsbusken och Pilhäcken, räfsat ängen och klippt ner den gamla, utslängda julgranen. Mannen har ägnat sig åt grävning och planering av vår nya uteplats. Börjar arta sig i trädgården måste jag säga!

Till lunch blev det hemgjord potatis- och purjolökssoppa. Äldste sonen bjöd sedan på hemlagad milkshake, tillverkad i den helt nyinköpta mixern. Mycket gott! Lite dystert att sedan packa ihop för att bege sig till jobbet för att ha jour.

Nu sitter jag här ensam på Åklagarkammaren och hoppas att det inte blir en alltför jobbig natt. Fast det har inte precis börjat så lovande...Fick äta samtidigt som jag pratade med polisen, för att överhuvudtaget få i mig lite kvällsmat. Har med mig lite påskgodis som tröst :)