28 april 2010

EN EXTREMT KRÄVANDE DAG

Egentligen är jag helt färdig men jag skriver några snabba rader åt er så att ni inte blir besvikna. Idag avlutades rättegången mot förskolläraren. Det var en mycket krävande rättegång. Mycket teknik att hålla ordning på. Många sidors förundersökning att ha kontroll över. Föräldrars närvaro gjorde att målets allvar blev påtagligt. Mängder med missade telefonsamtal från media i mobilen. Hann/orkade för ovanlighetens skull inte ringa alla.

Rättegången slutade 17.40. Med raska steg begav jag mig till HV-firandet på Atollen för att omedelbart delta i en kort intervju i en soffgrupp på scenen. Gick helt OK med tanke på omständigheterna. Prioriterade sedan om. De två dagarnas förhandling gjorde att jag plötsligt kände att det var oerhört mycket viktigare att vara med på skolans avslutningsfest för de tyska utbyteseleverna och deras svenska familjer. Kommer verkligen sakna "vår" Anna. Tog en taxi till festen - ett helt riktigt beslut!

Därefter Folkpartimöte med personkampanjarna. Mycket bra material och många engagerade folkpartister. Förvarnade om att jag var extremt trött och efter 1,5 timme tog krafterna helt slut. Fick gå i förtid. Tog en taxi hem. Hysteriskt trött men måste ju förbereda morgondagens möte med kommunfullmäktige. Försöker att inte ens tänka på Valborgstalet som jag ska hålla på fredag...