14 april 2010

EN MENING MED LIVET

Jag har en väldigt stark tro på att det finns en mening med det som sker. Även om det kanske inte alls känns så för stunden. Kanske har vissa händelser inte heller en mening för just den berörda individen. Jag är inte troende i traditionell bemärkelse men känner ständigt att någon för mig framåt med en särskild tanke och ett särskilt mål. Den känslan har varit väldigt stark i mitt arbete men är ännu starkare inom politiken.

Även när det gäller andra saker upplever jag samband och kopplingar som näppeligen kan vara slumpartade. Vår Bangladesh-resa är ett mycket tydligt exempel. Ett helt färskt exempel, om än inte särskilt stort, är att jag för bara någon dag sedan bokade en lunch i nästa vecka med en ny bekantskap. Så idag, när jag helt utmattad slappade i min fåtölj och ögnade igenom mitt senaste nummer av Tara, som jag också helt slumpartat tackat ja till vid någon telefonförsäljning, hittade jag helt överraskande ett flera sidor långt reportage med min "lunch-date".

Faktum är att jag för ett par år sedan köpte en bok som handlar om att lyssna till sin intuition. Det gör jag i väsentligt större utsträckning nu för tiden och jag måste säga att resultatet är fascinerande. Det kräver visserligen en hel del mod men ger så mycket tillbaka i form av nya insikter, nya kontakter, nya aktiviteter och nya visioner!