5 april 2010

FRÅN JOUR TILL BRYSSEL

Så var påsken slut för den här gången. Inatt hade jag jour mellan 16.00-08.45. Natten blev oväntat lugn så jag fick möjlighet att sova ett par timmar. En hel del människor ägnar tyvärr påsken åt mord, våldtäkt, misshandel och stöld. Kan ingen ge dem påskgodis istället?

Under förmiddag sov jag och under eftermiddagen har jag packat inför Brysselresan imorgon. Jag hann också med att cykla 2 mil - fast det kändes väldigt drygt efter att ha jobbat natt. Å andra sidan en bra träning inför Vätternrundan då jag har fått startid kl 02.10.

Blev sedan en trerätters middag innan äldste sonens kompisar dundrade in för att äta och spela dataspel hela natten. Har sagt till dem att de måste lägga sig senast när jag går upp, dvs ca 02.00. Imorgon börjar nämligen äldste sonen sin mopedutbildning och då gäller det ju att han inte är helt slut.

Kl 03.00 går bussen till Skavsta där flyget ska ta oss till Bryssel. I tre dagar ska jag och ett antal folkpartister från Jönköpings län besöka Svenskt Näringsliv, Europaparlamentet och SKL. Ska bli riktigt spännande, jag har faktiskt aldrig ens varit i Bryssel förut. Ska även äta musslor och pommes frites för första gången i mitt liv - en av min mans älsklingsrätter.