25 april 2010

GLÄDJEYTTRINGAR

















Tänk att HV71 vann sitt 4:e guld - det är fantastiskt! Den här gången har jag ju faktiskt varit och sett en match på Kinnarps arena, känt det enorma publikstödet och sett vilken jämn och oerhört ansträngande kamp det var i slutspelet. Förra gången fick HV 33 333 kr från kommunen och det var då underförstått att siffrorna skulle förändras i takt med antalet SM-guld, med andra ord kommer HV71 i år kunna glädjas åt 44 444 kr från kommunen. Ser fram emot värsta festen på onsdag!

















Under eftermiddagen var både jag och Per-Olof Kallings hemma hos Lars-Evert Sahlin och firade honom på hans 70-årsdag. Lars-Evert var ju kommunfullmäktiges ordförande under 12 år och har under den här mandatperioden varit 2:e vice ordförande. Jag har verkligen haft god hjälp av Lars-Evert under de här åren, även om han kanske inte var så förtjust i mig i början :) Visserligen firade jag och Johnny honom i onsdags men jag tyckte ändå att det var viktigt att åka hem till honom idag. Det var också väldigt roligt att se hans och hustruns nya hus på Ekhagen - jättefräscht!