15 april 2010

HANS-OLOF, INGVAR, SENAIT OCH VICTORIA

Imorgon bitti är det dags för radiointervju igen. Hans-Olof Görebrant har bjudit in mig till Radio Vättervåg mellan kl 07-08. Min tanke är att prata en hel del om mitt arbete för barnens bästa. Om ni är vakna då får ni gärna lyssna på 98,5 MHz! Visserligen är det i tidigaste laget men jag ser fram emot ett trevligt samtal, en kopp kaffe och Hans-Olofs frus goda bullar :)

Imorse var det möte med Medaljdelegationen för de sista avstämningarna inför Junemedaljen den 18 juni. Under de här åren har vi förfinat ceremonin på alla upptänkliga sätt och jag måste säga att jag nu är riktigt nöjd med upplägget. Jag hoppas att alla de som varit kommunanställda i 25 år eller politiker i 20 år verkligen kan känna kommunens tacksamhet. I år är FP:s egen Ingvar Åkerberg en av medaljörerna!

Efter jobbet var jag hos min fantastiska hårfrisörska, Senait Tekle. Jag har nog aldrig varit så snygg i håret som efter att jag började gå hos henne och den här gången blev det en lite längre lugg än tidigare. Passade på att läsa ett flertal nummer av Svensk Damtidning och att fråga Stefan Bomberg om lämplig klädsel på regeringens mottagning för Victoria och Daniel.

Jönköping NU ringde förresten och undrade hur jag ställer mig till att representera Jönköpings kommun på regeringens mottagning. Jag framförde att jag känner mig oerhört smickrad över att ha blivit inbjuden. Jag påtalade också att eftersom kronprinsessan vid ett flertal tillfällen ställt upp och besökt Jönköping när vi haft viktiga arrangemang är det väl självklart att vi ska ställa upp på hennes livs viktigaste arrangemang. Kostnaden för kommunen är en tågresa tur och retur.

Jag har ännu inte tagit ställning till om jag är för monarki eller republik generellt men när det gäller kronprinsessan specifikt hyser jag en mycket stor respekt för henne och ett mycket stort förtroende för det hon gör och jag är övertygad om att hon kommer göra en betydelsefull insats för Sverige!