24 april 2010

KAMPANJANDET ÄR I FULL GÅNG

















Under förmiddagen var vi ett gäng glada folkpartister som delade ut flygblad på Hoppets Torg. Idag handlade flygbladen om att vi vill att det ska finnas en parboendegaranti och att vi vill ha betyg från 6:e klass. För att flygbladen inte ska slängas direkt säger jag alltid att de är från FP. Med tanke på att vi 2006 bara fick 5,85 % av rösterna i kommunen känns det enormt stimulerande att majoriteten av de jag tillfrågade ville ta emot och läsa våra flygblad. Jag är övertygad om att vi kommer få MÅNGA fler röster i år!


































Under eftermiddagen gav jag mig ut på en löprunda igen - 5,7 km enligt min nyinskaffade GPS. Passade då på att ta på mig min "reklamväst". Den kommer jag framöver ha både när jag joggar och när jag cykeltränar. Västen tilldrog sig onekligen en hel del nyfikna blickar trots att det inte är någon dyr, tjusig marknadsföring uttänkt av någon spindoktor. Bara ett enkelt budskap från en helt vanlig människa. På det viset hoppas jag nå andra helt vanliga människor som vill ha politiker som är sig själva!