3 april 2010

LÖV OCH MASSAGE

Ännu en dag med trädgårdsarbete, idag har jag ägnat många timmar åt att blåsa löv. Det enda riktigt bra sättet att få rent och snyggt på de singelytor som vi har på uppfarten och utanför ytterdörren. Skakade rejält i händerna efteråt och jag tänkte därför lite extra på alla de som dagligen ägnar sig åt att blåsa rent i Jönköping. Både igår och idag har vi kunnat njuta av kaffe och smörgåsar på en bänk i solen - det ger verkligen vårkänslor!

Under eftermiddagen unnade jag mig en helkroppsmassage på Hudoteket. Längdskidåkningen, årets första löprundor, häckklippningen och lövblåsningen samt ett par veckors stress gjorde att min kropp var i akut behov av "service". Efteråt kände jag mig verkligen mör men mycket nöjd - inga problematiska spänningar. Lovar mig själv att boka in massage minst en gång till i vår.