21 april 2010

PRESIDIET PÅ HOCKEYMATCH




















Efter ett ganska hastigt beslut bestämde jag, Johnny och Lars-Evert oss för att gå på hockeymatch tillsammans. Först inledde vi med en bit mat på Racketcentrum. För att fira Lars-Everts 70-årsdag bestämde vi oss för att bjuda honom både på maten och hockeyn, något som uppskattades :) Det blev en lång kväll. Vi träffades redan kl 17.30 på Racketcentrum och först nu, 6 timmar senare, är jag hemma.

Kvällens match blev den andra hockeymatchen i mitt liv men säkerligen inte den sista. Förra gången var för knappt 20 år sedan, det har ju onekligen hänt en del sedan sist. Vi hade fått platser högst upp på balkongen. Om man bortser från att platserna gav en rejäl svindelkänsla så var sikten faktiskt oerhört bra. Inte alls som förra gången när jag och min man hade ståplats bland motståndarsupportrarna...

Tyvärr vann ju Djurgården över HV71 idag, vilket avgjordes först 6 sekunder före första förlängningens slut. Jag tycker att lagen verkar vara väldigt jämna och i slutet kämpade de båda verkligen oerhört hårt för det där avgörande målet. Två avgörande moment tror jag var dels att Davidsson blev utvisad och dels att HV71 inte lyckades göra mål när de i ett skede var fem spelare mot tre Djurgårdare. Som amatör upplever jag Djurgården som bättre på långa passningar och intensiva anfall medan HV71 framstår som bättre på att ta pucken ifrån motståndarna och snabbare på att ta sig mot motståndarmålet. De kommande matcherna kommer säkert bli extremt spännande - heja HV!!!