17 april 2010

PULS, ZONTA OCH LANDSHÖVDINGEN

Idag sprang jag för första gången min löprunda med pulsklocka. Den första halvan småjoggade jag till ca 146 slag per minut och den sista halvan delade jag upp på en längre del med ca 166 slag och en sista intensiv del på ca 175. Har ännu inte fullt klart för mig hur jag ska förvalta denna kunskap men min man ska försöka lära mig :)

På eftermiddagen höll jag ett föredrag på Zontas distriktsmöte. Föredraget hade jag kallat "I pedofilens kölvatten" och det handlade om hur många människor det faktiskt är som påverkas av "svallvågorna" efter den här typen av brottslighet. Förhandlingen är ju om två veckor så det är ett högaktuellt ämne. Det ställdes många frågor och flera Zontor uttryckte sin uppskattning över föredraget, vilket var mycket glädjande.

Nu väntar jag och min man på taxi. Vi är bjudna hem till landshövdingen Lars Engqvist på vårmiddag. Har ingen aning om vilka övriga som är bjudna så det blir en överraskning. I vilket fall som helst så tycker jag väldigt bra om Lars. Han är en behaglig man och jag uppskattar hans sätt att leda Jämställdhetsrådet. Har uppfattat att även kronprinsessan Victoria känner sig bekväm tillsammans med honom.