9 april 2010

RIKSÅKLAGAREN, KUNGAFAMILJEN OCH LILLA JAG

Idag har jag förberett mig inför Riksåklagarens besök hos oss på måndag. Han kommer att vara på Åklagarkammaren under hela eftermiddagen. Vi som arbetar med relationsvåld har fått en halvtimme på oss att redogöra för vårt arbete, varav jag får 10 minuter. Då gäller det att vara effektiv och veta exakt vad man vill säga. Dessutom kommer han få handlingar med sig från mig så att han inte missar något!

Under dagen ringde Lena Lagerqvist, presidiets sekreterare, och berättade att jag på eftermiddagen den 18 juni blivit inbjuden till mottagning på Stockholms Stadshus i anledning av bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling. Under mottagningen kommer även Kungen och Drottningen vara närvarande. Jag kan verkligen inte klaga på den guldkant det innebär att vara Kommunfullmäktiges ordförande ;)