2 april 2010

TRÄDGÅRDSARBETE OCH PÅSKGODIS

Idag har jag ägnat mig åt trädgårdsarbete. Jag har bland annat klippt vår måbärshäck. Förra sommaren köpte vi en batteridriven häcksax, det var underbart skönt att för första gången slippa klippa för hand. Trots det kan jag säga att det känns en hel del i överarmarna. Hann också räfsa en liten del av gräsmattan samt klippa lavendeln och daggkåpan. Efter en microvila gav jag mig sedan ut på en löptur som helt oväntat gick riktigt snabbt, trots lite hagel och duggregn.

Har nu njutit av potatisgratäng, lamm och ångkokta grönsaker med ett gott rött vin och därefter espresso och likör. Barnen har fått lite påskgodis. Mums! Maken har lagt ut lite garagefynd på blocket - hoppas snabbt bli av med grejerna. Äldste sonen ska skaffa moped så vi behöver definitivt mer utrymme i garaget. Tittar lite på Talang och noterar ett par kommande stjärnor på de svenska scenerna, riktigt rörande faktiskt! Nu ska även jag njuta av lite påskgodis :)