9 maj 2010

CIRCLE ISTÄLLET FÖR CYKEL

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Igår när min man skulle olja våra cyklar inför den planerade Nässjörundan konstaterade han att min cykel inte var som den skulle. Mina cykelhjul rullade av någon anledning mycket, mycket sämre än min mans. Som min man, lätt chockad uppgav, har jag sannolikt cyklat som i uppförsbacke hela tiden... Det blev därför ingen cykelrunda i Nässjö idag som planerat. Deprimerande. Jag vaknade vid 8-tiden i morse och kände i hela kroppen en saknad över att inte få ge mig iväg på den planerade 8-milarundan.

Istället har jag förberett hemma inför de 20 gäster som vi ska ha på fredag. Till helgen är det nämligen riksmöte för Ladies Circle och Round Table. Jag var själv aktiv i LC under ca 10 års tid och var mot slutet även distriktsordförande och medlem av huvudstyrelsen. När jag gav mig in i politiken 2006 valde jag att sluta i LC, eftersom jag då inte längre kunde satsa fullt ut. Det ska däremot bli oerhört roligt att träffa gamla och nya LC-tjejer och RT-killar igen! På fredag är det homeparty hemma hos oss och på lördag är det bankett - det ser jag verkligen fram emot!