6 maj 2010

ETT OTROLIGT LYCKAT VÅRRUS

Så var det då äntligen dags för Vårruset! Jag hade inte hunnit träna löpning mer än tre gånger men räknade kallt med att cykelträningen skulle räcka som grund. Från början hade jag som mål att hålla 12 km/tim men först lyckades jag inte få igång mätningen ordentligt och sedan tyckte jag inte att hastigheten var tillräckligt hög. Jag bestämde mig för att istället springa på så hög puls som jag vågade, 175-180 slag/min, under alla 5 km. Det fanns då ingen extra växel att lägga in på slutet MEN jag lyckades ändå göra mitt personbästa - 25 min!!

Under och efter loppet fick jag hjälp av mina underbara vänner Ylva, Victoria och Siv att dela ut flygblad. Även min nyfunna vän Rebecca hjälpte till och när jag mötte min väninna Sabina efteråt tog även hon hand om lite av utdelningen. Sammanlagt fick vi ut 1000 flygblad med förslag om att göra mobbning till ett allvarligt brott, inrätta en lokal barnombudsman och skapa ett Barnahus. Jag är SÅÅ nöjd! Plötsligt dök Sebastian upp och tog mer än 1 200 bilder - en härlig överraskning!

Efter utdelningen bjöd jag mina vänner på lyxsmörgås och kaka medan Ylva fixat kaffe. Döm om min förvåning när jag plötsligt blev uppkallad på scen för att som "borgmästare" motta en pokal som Jönköpings pris i kommunkampen. Hade faktiskt lite svårt att hitta orden men det var riktigt roligt! Imorgon ska jag lämna in pokalen till Rådhuset - ska försöka hitta en riktigt fin plats åt den i vårt nyrenoverade Galleri! Sammantaget kan jag verkligen inte tänka mig ett bättre Vårrus än det här!!!




























Alla foton: Sebastian "Fotobasse" Söderström