13 maj 2010

FRÅN CYKEL TILL HOMEPARTY

Idag har jag och min man cyklat nästan 9 mil. Min man hade i lördags märkt att mina hjul inte rullade som de skulle och han hade därför lämnat in min cykel på Östers cykel, vårt stamställe. Det blev en ny "kasett" och två helt nya hjul. Vilken skillnad!! Tyvärr kände jag ändå av mina muskelfästen mot slutet. Eventuellt beror det på att jag vinklar in benen lite för mycket så jag ska försöka cykla mer bredbent framöver. Om jag inte klarar av hela Vätternrundan så funderar jag på att i vart fall cykla från Motala till Jönköping och avsluta med svågerns hemlagade morgongröt.

Ladies Circle och Round Table har riksmöte i Jönköping i helgen. Uppskattningsvis 1 000 personer från hela Sverige kommer att delta. Imorgon är det invigning och jag har lovat att säga några ord. På kvällen bjuder många nuvarande och tidigare medlemmar i klubbarna hem alla gästerna på mat. Själva ska vi ta emot 18 personer. Under eftermiddagen har vi hämtat upp all mat och dryck på olika ställen. Nu är borden dukade och maten i kylen. Efter att ha varit med på några Riksmöten genom åren har jag lärt mig att just Homepartyt är russinet i kakan :)