14 maj 2010

FRÅN KATOLSK KONGRESS TILL HOMEPARTY

Ännu en intressant dag. Vid lunch höll jag ett kort välkomsttal på den Nordiska katolska familjekongressen som nu hålls i Jönköping, i närvaro av biskopen Arborelius, kardinalen Scola och ärkebiskopen Tscherrig, enligt följande: "Jag är verkligen glad och stolt över att ni har valt att komma till Jönköping och jag hoppas att ni känner er varmt välkomna. I Jönköping vet vi hur värdefull den kyrkliga gemenskapen är. Personligen brinner jag särskilt för barnens rättigheter så för mig är det viktigt att varje kyrka tar väl hand om sina barn. Jag instämmer också i den 3:e familjekatekesen om hur viktigt det är att man i sin familj lär sig att respektera andra människors värde. Jag är övertygad om att den här kongressen kommer att bli mycket minnesvärd för oss alla."

På kvällen höll jag ett mycket kort invigningstal på Ladies Circles och Round Tables riksmöte. Därefter tog jag med mig 15 gäster hem på homeparty. 3 gäster dök aldrig upp. Det blev en mycket trevlig tillställning med god mat, god dryck, sång och trevligt sällskap. Vid 22-tiden såg jag till att alla kom med bussen till Sliver. Själva stannade jag och min man kvar hemma. Nu går tvättmaskinen och diskmaskinen för fullt. Vi har gott om mat och dryck över och på matbordet står det mängder med presenter. Snart är det läggdags och sedan samlar vi kraft till morgondagens bankett. Med åren har man lärt sig att plocka russinen ur kakan :)