5 maj 2010

SONENS GYMPREMIÄR

Under kvällen blev min yngste son medlem i Friskis & Svettis. Det har han i och för sig varit förut, men för länge sedan. Nu var det dags för ett större kliv - in i gymmet! Glädjande nog kunde jag dessutom, som medlem i F&S, bjuda honom på träningen eftersom vi medlemmar just nu har en Let´s move-kampanj!

Färsk forskning visar att unga mår bra av att styrketräna. På F&S i Jönköping är ungdomar från 13 år välkomna i sällskap med en vuxen, om man gått på en gemensam instruktion. Styrketräning för barn stärker skelettet, är skadeförebyggande och främjar kroppsuppfattningen, säger Anna Iwarsson, generalsekreterare i F&S. Jag kan bara instämma!

Jag och sonen hade den stora glädjen att möte Frida, en gyminstruktör som i vanliga fall arbetar som idrottslärare. Hon tog mycket väl hand om sonen och blev väldigt imponerad av hans styrka och balans! Sonen tyckte verkligen att det var roligt att träna så nu ser jag fram emot flera trevliga gemensamma träningspass framöver!