17 maj 2010

MARKNADSFÖRING, FÖRÄLDRAMÖTE OCH KVINNLIGA SMÅFÖRETAGARE

Klockan är 23.30 och jag har fortfarande mycket kvar att göra men det har varit en otroligt innehållsrik dag.
Morgonen började med inspelning av kommunfullmäktiges marknadsföringsfilm. Har redan fått se ett par "utkast" till filmen. Återstår lite finjusteringar men i övrigt är jag mycket nöjd. Tror verkligen att det här kommer nå ut till många som aldrig tidigare följt våra möten!

Efter arbetet var jag inbjuden till ett föräldramöte på Vårsols huvudkontor. Till sist blev det nog bortåt ett dussin föräldrar plus personal. Många frågor kring domen. Många frågor om de barn som inte kunde få upprättelse genom domen. Många frågor om vad som händer nu. Jag svarade så gott jag kunde men hade svårt att låta bli att uttrycka min personliga besvikelse över rättsväsendets njugga syn på denna brottslighet. Här krävs onekligen en politisk insats!

Väl hemma tog jag emot sex härliga kvinnliga småföretagare! Vi åt god mat och diskuterade friskt de problem som småföretagare och kvinnor kan ha. Vi diskuterade arbetsbelastning, helgarbete, OB-tillägg, orättvis moms, redovisningsplikt, aktiekapital, nätverk, konsulter, ALMI och behovet av att lyssna på andras personliga historier. Jag fick många bra idéer som jag nu ska förvalta och förmedla vidare på bästa sätt!