30 maj 2010

MINA FÖRSTA STAPPLANDE STEG SOM LOBBYIST

Sitter på tåget från Uppsala och är mycket nöjd. Inte bara med mina smörrebröd och det vita vinet utan framförallt över helgen i Uppsala. Igår var jag mycket trött. Det var krävande med all information och jag får nog tillstå att det väckte mer prestationsångest än inspiration. Idag, när jag sugit på karamellen, känner jag mig betydligt mer inspirerad - även om jag inser att jag måste "plugga" hårt i sommar...

Mitt personvalsmaterial är nu i princip klart och jag har under vånda valt ut de fem viktigaste politiska frågorna för mig. På tisdag ska jag intervjuas av JP så inom kort får ni reda på vilka frågor jag valt ut. En av dessa frågor är alldeles särskilt viktig för mig och den har jag idag tagit upp med flera ledamöter i partistyrelsen. Jag är nämligen övertygad om att den här frågan borde vara en valfråga för FP. Om jag får med mig partistyrelsen på detta kommer ni att få veta det!!