28 maj 2010

ÖVERKLAGANDE, FLYGBLAD OCH CYKLING

Ska egentligen packa inför helgens Partiråd i Uppsala men har lite svårt att fokusera, kanske för att dagen varit ganska splittrad. Imorse var jag väldigt trött efter gårdagens sammanträde med kommunfullmäktige. Inledde dagen med ett personalmöte på Åklagarkammaren. Mitt överklagande av domen mot förskolläraren ingavs idag och föranledde en hel del mediakontakter. Hann också med två åtal avseende barnmisshandel.

På seneftermiddagen var jag och Ylva Söderström på Jönköpings Marknad och delade ut hundratals flygblad. Sedan kopplade vi av med var sitt glas rött vin på Velvet, där vi för övrigt träffade två trevliga kvinnor från kvinnojouren. Kom hem ca 19.30 och gav mig direkt ut i garaget och cyklade 2 mil. Med tanke på att jag var trött och hade druckit lite vin kändes det tryggt med en cykel som satt fast :) Ska nu försöka fokusera på packningen - tror det lutar åt en vårligt kort kjol eller vita jeans!