1 maj 2010

SOVMORGON, LANDSVÄGSCYKLING OCH EN LUGN KVÄLL

En härlig lördag! Först sovmorgon till bortåt 10.00 och sedan en lugn frukost. Därefter en cykeltur på 6 mil, härifrån till Bratteborg och hem via gamla E4:an. Idag kändes det i lårmusklerna, kanske för att jag inte hunnit träna på hela veckan. Imorgon blir det däremot träning på gymmet och kanske en löprunda också.

Under kvällen har jag ätit god mat och druckit gott rött vin. Njöt även av en god espresso som gjorde mig väsentligt piggare. Äldste sonen LAN-ar nu hos sina kompisar medan yngste sonen har en kompis här som han LAN-ar med, onekligen har tekniken förändrats sedan man själv var liten :)

Har haft ett trevligt telefonsamtal med min far under en timme. Ska nu sätta mig ner och granska ett utkast till insändare. Ska också gå igenom ett slutförslag till rättspolitiskt valmanifest. Under soffbordet har veckotidningar lagrats sedan en tid, måste komma ihåg att säga upp prenumerationerna - hinner ju inte läsa dem...