16 maj 2010

VÄNNER FRÅN FÖRR



Igår var det bankett på Ladies Circles och Round Tables riksmöte. Jag hade den stora äran att få inleda banketten med ett tal. Som ni ser på bilden ovan var det hög stämning!  Under riksmötet har jag träffat en hel del gamla vänner. Julia Edberg, t h på bilden, var tidigare med i samma LC-klubb som jag. I år har hon varit riksmötesgeneralska och igår valdes hon till vice riksordförande i LC, vilket innebär att hon 2011-2012 kommer att bli riksordförande i Sverige!!

Under riksmötet träffade jag också Charlotta Streijffert, en av mina föräldrars bästa vänners döttrar. Vi har nog inte setts sedan vi var mycket små. En av Charlottas döttrar är född på samma dag som hennes storasyster Katharina. Katharina, som var min bästa kompis när jag var liten, dog i feberkramp när hon var 6 år gammal. Efter alla dessa år kunde jag inte hindra tårarna från att stiga igen...

På Facebook fick jag under helgen också plötsligt kontakt med två gamla klasskompisar, Jessica och Carina. Carina har jag träffat på flera olika klassfester genom åren men Jessica var det oerhört länge sedan jag träffade. Båda tjejerna var under en tid i lågstadiet mina bästa kompisar. Genom dem fick jag nu också kontakt med Annilla, en parallellklasskompis som jag 1979 åkte på konfirmationsresa med till Eastbourne. Jag tycker att Facebook är fantastiskt!!