30 juni 2010

ATT TILLVARATA EN MOLNIG DAG

Idag har det inte varit lika varmt och därför passade hela familjen på att göra sådant som inte riktigt passar lika bra i värme. På morgonen justerade jag kommunfullmäktiges protokoll. Sedan var vi inne i stan och gjorde diverse ärenden. Passade också på att äta lunch. Träffade glädjande nog på en av mina pensionerade åklagarkollegor Stig Simonsson - det var länge sedan sist! 

Efter lunch körde vi mängder med sopsäckar fyllda med trädgårdsavfall till Klämmestorp. Ägnade sedan eftermiddagen åt att besvara ett stort antal mail, bland annat ytterligare en valundersökning. Noterade att min valfilm på Sveriges Radios hemsida fn har flest positiva omdömen av de filmer som kommit in! ( Sveriges Radios Politikerfilmer)

På kvällen ville yngste sonen att jag skulle klippa hans hår. Nu är klockan snart 21 och jag tror faktiskt att jag ska avrunda med att slötitta lite på TV och läsa den senaste damtidningen. Äldste sonen har spelat TV-spel och yngste sonen dataspel. Mannen passade på att ta sig en liten eftermiddagslur. Det är härligt med semester!