15 juni 2010

EN INTENSIV DAG OCH EN UNDERBAR MAN

Idag vet jag inte vart tiden tog vägen. På förmiddagen mål om barnmisshandel. Sen lunch i solen på en av stans uteserveringar. På eftermiddagen förberedelser inför morgondagens häktade mål. Ett kort möte med ett par oerhört driftiga poliser. 17.00 var det dags för möte med några av FP:s toppkandidater för att förbereda presskonferensen imorgon då vi ska offentliggöra vårt valmanifest. Därefter styrelsemöte i 3,5 timme. Promenad hem.

Väl hemma vid 22-tiden visade sig min man ha tvättat och oljat min cykel. Han hade dessutom köpt cykelregnbyxor till mig efter att ha tagit del av den senaste väderprognosen inför lördagen - 10 grader och regn hela dagen. Som han sa - du hinner ju inte fixa det själv... Vilken underbar man jag har! Förra veckan köpte han en sommarklänning och en cykellampa till mig. Min jämställda man är definitivt det allra viktigaste skälet till att jag klarar båda karriär och familj!