26 juni 2010

EN UNDERBAR, AVKOPPLANDE MIDSOMMARHELG

































Midsommarafton firade vi för första gången på Åsens by. Vilket lyckokast! Jag kan inte minnas att någon midsommarafton i mitt vuxna liv varit så idyllisk! Underbar miljö, strålande sol, mängder av glada människor. På en filt njöt vi av kaffe, kakor och utsikten över midsommardansande barn. Yngste sonen sprang lycklig omkring och kastade boll, köpte lotter och kastade hästskor. På vägen hem köpte vi lokalproducerad saft och väldoftande té i handelsboden. Vi kommer definitivt fortsätta fira midsommar på denna härliga plats!

Både igår och idag har vi kunnat äta ute på altanen. Igår blev det sill och snaps. Idag hemrökt lax. Espresso förstås. Idag spelade vi Fia med knuff, ett gigantiskt spel som vi köpte på Gotland för fem år sedan. Nyplockade blommor från vår lilla äng förhöjer sommarkänslan.

I fint väder har vi hunnit pyssla en hel del i trädgården också. Framsidan börjar verkligen arta sig. Äldste sonen har övertagit ansvaret för gräsklippningen - en av fördelarna med att ha barn :) Under eftermiddagen somnade både jag och min man i varsin solstol...

Faktum är att jag inte kan minnas att jag någon semester lyckats koppla av så snabbt. Kanske beror det på att hela mailsystemet ligger nere. Igår hann jag därför slänga en massa politiska papper och nu ska jag sätta mig och besvara en av alla de enkäter som vräkt över mig den senaste tiden.