1 juni 2010

JP, TÅRTA OCH BIRKAGÅRDEN

Ännu en mångfasetterad dag i mitt liv! På förmiddagen ett mål om kvinnomisshandel. Sedan lunch med min väninna Ivana hos Hasse på Sjökanten, en mycket fräsch restaurang i det nybyggda vandrarhemmet vid Rocksjön - kan varmt rekommenderas! Därefter en lång intervju med JP:s Peter Lindström. Visade sig att han också hade cyklat Vätternrundan förra året!

På eftermiddagen genomgång med polisen av ett häktat mål och sedan ett antal brådskande åtgärder på min åklagarrotel. Fick akut åka hem och öppna för yngste sonen som glömt sina nycklar. Passade på att bre mig några mackor att ta med tillbaka till jobbet. Mötte en kollega som precis blivit utnämnd till kammaråklagare och som bjöd på tårta, mums!

18.30 var det dags för politikerpanel på Birkagården på Österängen. Ungdomarna framförde önskemål om en Puls Arena, för spontanidrott. Den bild som framkom - av en miljö där ingenting hänt sedan 1964 och där Willys skaffat vakter med hundar för att sysslolösa ungdomar inte har någon annanstans att vara - var inte precis upplyftande. Jag tar definitivt med mig många tankar till mina partikollegor i FP.