28 juni 2010

ORDNING, FOKUS, IDÉER OCH FORMTOPPNING

En viktig sommar i många avseenden. Bit för bit börjar jag komma ikapp med hemmet och trädgården. Vill ha tillräckligt god ordning för att kunna koncentrera mig på valet under hösten. Är i grund och botten en pedant, men har till viss del fått ge avkall på det genom åren. Njuter däremot fortfarande av att ha det prydligt omkring mig :)

Rannsakar mina relationer och engagemang, såväl privata som organiserade. Prioriterar bort sådant som stjäl energi. Ska bli bättre på att säga ifrån! En del beslut är omedelbart verkställda, andra kommer genomföras på längre sikt. Tagit flera nya kontakter, både privata och organiserade. Gläds åt min underbara familj! Ska fokusera mer på sådant som ger mig energi.

För mig är ordning och fokus en förutsättning för kreativitet. När jag känner mig lugn och vet vad jag vill får jag de bästa idéerna om hur jag ska nå mitt mål. Just nu är jag i ordningsstadiet. Mitt fokus håller jag just nu på lite distans, eftersom man inte kan hålla fokus hur länge som helst. Jag kan känna många idéer röra vid min hud, som fjärilsvingar, men jag väljer att inte låta dem landa än. Som en idrottsman strävar jag efter att toppa formen vid rätt tillfälle och just nu är det förstås valrörelsen som gäller :)