12 juni 2010

SPANSK MAT, TAIZÉBRÖDER OCH EN SPÄNNANDE VECKA

Lördag kväll. Idag har vi firat svärföräldrarna som båda fyllt 75 år i år. Det blev en härlig lunchbjudning på en spansk restaurang i Limhamn. En liten, charmigt inredd restaurang helt fylld av släkt och vänner. Mycket vacker uppläggning av maten och en charmerande ägarinna. Enorma vinglas. Kan varmt rekommendera La Caravelle.

Imorgon har vi tänkt besöka Allianskyrkan i Ölmstad för att höra broder Johannes Sandgren berätta om Taizébrödernas liv och arbete i Bangladesh. Samlingen arrangeras tillsammans med Föreningen för byskolorna i Mymensingh. Vi har blivit inbjudna av Johannes syster och har för avsikt att även besöka Johannes och hans Taizébröder i Mymensingh när vi åker till Bangladesh i december.

Nästa vecka kommer bli mycket spännande. På måndag lunch har jag bjudit in Barbro Westerholm för att prata om övergrepp mot äldre och funktionshindrade - en central fråga för mig och FP i Jönköping. På kvällen har jag lovat ta emot Margareta Andermo och ett tjugotal kvinnor från Projekt Fredsbygge. På tisdag är det styrelsemöte med FP. På onsdag är det presskonferens med FP och på kvällen ska jag fotograferas av JP. På fredag ska jag närvara vid regeringens mottagning för kronprinsessan Victoria och Daniel Westling, i närvaro av kungen och drottningen. På lördag ska jag och min man cykla Vätternrundan. På söndag lär jag vara väldigt, väldigt trött men förhoppningsvis också mycket, mycket nöjd :)