17 juni 2010

SVAGA BATTERIER OCH MYCKET ADRENALIN

Ingen bra dag idag. Cyklade in till jobbet tidigt (för mig betyder det 07.30) för att hinna förbereda dagens förhandling. Visade sig att jag inte hade fått de videoförhör som jag skulle ha med mig. Akutsamtal till polisen. Mail från tingsrätten om att jag var tvungen att ta med bärbar dator. Fick leta en stund innan jag hittade en ledig dator hos en kollega på semester. Kom iväg i tid trots allt. I tingsrätten fungerade först inte ljudkopplingen men vaktmästaren fick till sist ordning på det också. Började andas lite lugnare. Hann med två intervjuer med JP under lunchen. Har också beställt 1 000 flygblad av ombudsmannen till lördagens Vätternrunda.

På lunchen skulle jag hämta insulin på Apoteket. Det skulle jag ha gjort för ett tag sedan men glömt bort. Imorse tog det slut. Först när det nästan var min tur på Apoteket insåg jag att jag hade fel recept med mig. Suck. Måste ringa diabetes-mottagningen. Batteriet på mobiltelefonen var nästan slut. Tänkte ringa från åklagarrummet på tingsrätten men den telefonen visade sig vara trasig. Hittade ingen annan telefon. Tvingades slita på batteriet för att både ringa nummerbyrån och Ryhovs växel. Lyckades till sist få fram alla mina uppgifter innan samtalet bröts. När jag återvände till Apoteket på eftermiddagen hade de faktiskt lyckats skicka över receptet. Vilken lättnad!

Kom hem sent pga mängder med post och mail på jobbet. Högarna växer. Pga mitt oladdade batteri hade jag missat ett samtal från SVT i Göteborg. Hoppas få tag i dem imorgon istället. Acko skickade SMS - vi ska byta om på hennes hotell imorgon. Hoppas på mysigt tjejsnack! Skulle sedan försöka packa både till bröllopsmottagningen och Vätternrundan. Var nästan beredd att ge upp av trötthet men det löste sig till sist. Blir beige sidenkjol, ny ljusrosa kofta i Chanelstil samt nya fräcka beiga skor - moderiktiga "nude-färger" som jag tror passar kungafamiljen. Ska även packa ner handlingarna till kommunfullmäktige för genomläsning, lär väl vara alltför trött för det på söndag.