5 juni 2010

VISS ORO FÖR VÄTTERNRUNDAN

Hela dagen har jag och min man varit ute och cyklat. Idag blev det årets längsta tur, 10 mil, Huskvarna-Tenhult-Bondstorp-Axamo. En generalrepetition inför Vätternrundan. Krånglade en del med skofästena för oss båda så det blev många pauser. Cykelturen tog därför sammanlagt 6 timmar, en bra träning för våra små rumpor. Hittills i år har jag därmed cyklat 87 mil, några mil längre än förra året faktiskt.

Tyvärr fick jag bekymmer med muskelfästena vid knäna igen, fast det blev mycket bättre när min man ändrade skofästena. Känner mig faktiskt lite tveksam till om jag kommer klara Vätternrundan i år. Räknar med att starta men får se hur det känns när vi kommer till Jönköping. Efter förra Vätternrundan kunde jag inte cykla på hela sommaren så jag är därför lite orolig för att dra på mig kroniska besvär. 30 mil på en dag är onekligen en extremt tuff ansträngning.