20 juli 2010

ETT FÖRSÖK ATT HÅLLA SEMESTERKÄNSLAN VID LIV

Kom hem vid 08.45 efter att ha arbetat i mer än ett dygn. Tog ett par snabba smörgåsar och sov sedan i ett par timmar. Lunch tillsammans med barnen. Körde därefter barnen till A6 medan jag själv gick till frissan för en mycket välbehövlig klippning. Hämtade sedan upp barnen och mannen. Efter ännu ett par snabba smörgåsar åkte jag och min man till Hook och spelade 9 hål golf. Ett helt underbart väder!

Har nu vattnat blommor både hos en bortrest vän och i vår egen trädgård. Har unnat mig lite chips och dessutom en bit pizza. Försöker hålla kvar semesterkänslan ännu en stund. Ska försöka lägga mig extra tidigt för att kompensera för nattarbetet som blev oväntat ansträngande och inte medgav särskilt mycket vila. Kanske ska jag börja läsa boken om positiv energi som jag fick av min vice chef igår?