19 juli 2010

FRÅN FLIP-FLOPS TILL JOURNATT

Första arbetsdagen är ännu inte slut. Började kl 07.45 imorse. Slutar ca kl 08.30 imorgon. Suck. Efter tre veckors semester när jag i stort sett inte sminkat mig en enda dag, inte fönat håret och mest glidit runt hemma i flip-flops och bikini känns övergången tuff. Tröstar mig med en ny blomma i arbetsfönstret, en kanelbulle och godis! Gläds också åt ett jättegulligt brev från en kollega som gått på semester!

På mitt skrivbord väntade en hög med ärenden på nästan 1 meter. På förmiddagen fick jag ge in en häktningsframställan och på eftermiddagen blev det häktningsförhandling. Ytterligare ett häktat ärende överlämnas till mig på onsdag. Glädjande nog fick jag (och övriga kollegor) vars en bok av vice chefen som heter Positiv energi. Det kan ju onekligen behövas :)