8 juli 2010

FRÄSCH FASAD, VINDSKYDD OCH STARKA BENMUSKLER - ALLT EN POLITIKER BEHÖVER!

Bara en vecka kvar på semestern, suck vad tiden går fort. Idag tvättades vår fasad som ska målas om inom kort. Känns lite obekvämt att ha människor utanför fönstret... Sedan vi byggde huset för 11 år sedan har färgen bleknat väsentligt. Ser nu fram emot en uppfräschad lejongul färg!

Jag och FP:s ombudsman Rudi Mölling åt lunch på Hasse på Sjökanten, vid Rocksjön. God mat, fräscha lokaler och generös uteservering - kan rekommenderas! Sedan kom barnen ner till stan och vi passade på att komplettera deras garderober med lite nya t-shirtar. Själv köpte jag ett pyttelitet, vindsäkert paraply som jag alltid kan ha med mig.

Rudi lastade in 3 000 flygblad i bilen. Ytterligare 1 000 blir klara om någon vecka. Eftersom de behöver delas ut inom en månad insåg jag att det var lika bra att börja direkt. Denna ljumma kväll passade därför jag och yngste sonen på att vandra runt på Bymarken. Det tar trots allt ganska lång tid. Att hålla formen lär knappast bli något problem i sommar :)