24 juli 2010

GOLFRUNDA OCH FLYGBLADSRUNDA

Nu är jag helt slut. Tidigt imorse åkte äldste sonen på scoutläger. Min man följde honom till samlingplatsen kl 07.00. Själv var jag tvungen att sova ytterligare en timme eftersom att jag ännu inte kommit ikapp min journatt. Kl 10.00 åkte jag och min man iväg till Hooks golfklubb. Jag provade ut en driver (utslagsklubba) och min man passade på att ta en kort lektion. Efter en god lunch spelade vi nio hål. Så roligt!! Med min nya driver slår jag mycket längre än innan. Dessutom fick jag in flera andra bra slag under rundan. Finns definitivt potential att sänka mitt handicap mot slutet av säsongen!

När vi kom hem tog jag en snabb smörgås. Sedan åkte vi iväg igen. Min man släppte av mig och en stor hög flygblad på Åbolid medan han själv åkte till ICA Maxi och handlade. Jag hann med att dela ut flygblad både på Åbolid och Lerhagen. När min man ringde och var på väg hem hade jag redan gått halva Hallmansvägen också. Jag bestämde mig därför för att gå hela Hallmansvägen hem. Sedan åt jag och min man en god middag och firade dagens lyckade golfrunda med lite Prosecco. Yngste sonen är på besök i bästa kompisens sommarstuga, så det blev bara vi som åt. Har nu vattnat blommor åt min bortresta väninna. Ska alldeles strax ta en kopp espresso och sedan blir det inte mer idag.