2 juli 2010

SOMMARTRÄNING OCH SOMMARLITTERATUR

Igår var jag ute och sprang för första gången sedan Vätternrundan. Kändes som om jag inte tränat på en evighet och ändå var det bara 12 dagar sedan när jag tänkte efter. Var lite stelt men kändes inte besvärande i muskelfästena. Räknar därför med att börja cykla i nästa vecka igen! Nu när man fått upp muskelmassan och trimmat bikinilinjen vill man ju inte gärna tappa formen...Ser ni någon som tränar med en gul reflexväst med texten "X:a mig. Ditt nya kommunalråd?" så vet ni att det är jag!

De senaste dagarna har jag sträckläst en riktigt rolig bok som heter "En shopaholic säger ja" av Sophie Kinsella. Fick den i julklapp av äldste sonen. Kan rekommenderas som lättsam underhållning! När jag var yngre läste jag oerhört många böcker, något som gått i arv till äldste sonen. Numera hinner jag däremot i princip inte med att läsa någon skönlitteratur alls. Nästa sommarbok blir Liberalismens idéhistoria av Svante Nycander - sannolikt inte lika lättsam :)