12 juli 2010

TRÄDGÅRDSLAND OCH SOMMARLAND

Har ägnat en hel del av semestern åt trädgården. Igår städade jag en stor del av garaget och släpade ut varenda utekruka jag kunde hitta. Använde sedan upp alla lecakulor och all planteringsjord. Idag var jag och min man och köpte mängder med krukväxter. Resultat - en trädgård full med vackra blommor! Efter kvällsmaten spelade vi krocket igen, den här gången hade min man klippt gräsmattan extra kort och dessutom proffsigt "randig" :)

Har just nu bokat in en heldag på Skara Sommarland för barnens skull. Avrundar med grillbuffé och hotellövernattning. Eftersom min man var med om att både starta upp och lägga ned Djurskyddsmyndigheten så har han faktiskt tillbringat en del tid i Skara. Tänkte därför passa på att ta en liten promenad i centrum innan vi åker hem. Har ni något bra tips på vad vi skulle kunna se eller göra i Skara så får ni gärna höra av er!