20 augusti 2010

BEHOVET AV FAMILJEN OCH ATT FÅ VARA MED OCH PÅVERKA

Ännu en arbetsvecka har rusat förbi i ett hysteriskt tempo. Jag och min man bestämde oss för att göra något trevligt med barnen under kvällen så vi åkte iväg till Hook, åt mat och spelade några hål golf. Ett mycket bra beslut!! Risken är annars att vi alla fastnar framför datorn eller TV:n. Försöker låta bli att se högarna i tvättstugan, det totala kaoset i trappskåpet och klädkammaren och de något tynande växterna utanför entrén. I mitt just nu oerhört pressade liv är Facebook fantastiskt - lyckades föra korta samtal både med min brorsdotter och min bästa väninna trots att det är sent på fredagskvällen.

Under dagen hade Åklagarkammaren besök av politikerna Helena Bouveng, Annie Johansson, Mats Green och Acko Ankarberg Johansson. Kammarledningen ville tala med ledande politiker om kammarens framtid, med tanke på det förslag som finns om att hanteringen av mängdbrott ska centraliseras till storstäderna. Kändes lite märkligt att sitta kvar på mitt rum eftersom jag som kommunfullmäktiges ordförande är den högsta politikern i kommunen. Kanske är jag dessutom riksdagsledamot om några månader. Förstår hur Anders Borg känner det när EU diskuterar finansiella frågor...Jag vill att Sverige ska vara med i EMU och jag vill själv arbeta politiskt på heltid. Det är viktigt att få vara med och påverka!!