15 augusti 2010

BLOGGEN, NYAMKO OCH MEDLEMSVÅRD

Kära läsare! Idag har jag nått mitt mål med 30 000 läsare sedan den 17 sep förra året. Det är mycket glädjande! Skulle däremot vara roligt att få lite fler kommentarer, både om stort och smått. Tanken med min blogg är ju inte att den ska vara en megafon utan att möjlighet ska ges till en dialog mellan mig och er. Bland annat till lärdom för mig och till klargörande för er. Genom era kommentarer har jag lärt mig mycket, blivit uppmuntrad och fått många tankar att ta med mig framöver!




















Under eftermiddagen hade vi i Jönköping den stora äran att få besök av Nyamko Sabuni, integrations- och jämställdhetsminister. Nyamko, jag och Kamal Mahamed besökte Stadsgårdsskolan på Råslätt. Där fick vi först ett varmt mottagande av gruppen "Unga som röstar" där vi framförallt pratade om betydelsen av ungdomars och föräldrars engagemang. Onekligen lite festligt att jag och Nyamko hade nästan identiskt lika blusar :) Sedan blev det samtal mellan oss och Råslättsbor som huvudsakligen var inbjudna av Kamal, en av mycket sympatisk liberal kandidat till kommunfullmäktige. Det blev verkligen ett livfullt möte där alla frågor av tidsbrist tyvärr inte kunde besvaras.

Väl hemkommen ringde jag återigen ett antal medlemssamtal. Nu återstår faktiskt bara 7 stycken. Det är både roligt och viktigt med direktkontakt med våra medlemmar. Det är viktigt att få hjälp av så många som möjligt i valrörelsen men det är också viktigt för mig att visa att jag som ordförande bryr mig om våra medlemmar och att jag vill ge dem möjlighet att framföra sina synpunkter. Vissa medlemssamtal blir korta men idag hade jag ett samtal som varade mer än 40 minuter. Det är svårt för alla föreningar idag att få medlemmar och jag är övertygad om att just det faktum att man blir sedd som medlem avgör om man stannar kvar eller inte