21 augusti 2010

DET ÄR ROLIGT ATT VARA FUNKTIONÄR PÅ F&S

Har varit hela dagen på Friskis & Svettis. Under förmiddagen ett trevligt föredrag av verksamhetschefen Johan Thor, han är SÅÅÅ charmig! Överraskande gästspel av Johannes Glans. Under eftermiddagen valfria aktiviteter. För min del Ung på gymmet - information om att 13 åringar fr o m nästa vecka äntligen får träna själva på gymmet. Härligt! Själv började jag styrketräna i 8:an. Sedan var det dags för Bollywooddans. Roligt men svårt. Jag var ensam om att ha ett silverglittrande höftskynke, tyckte att det passade med lite flärd :)

Till sist ett pass i gymmet med Olympiska lyft. Vi fick träna styrkelyft med diverse tekniker. I morse plockade jag lyckligt fram mitt gamla bälte, mina handskar och mina remmar - tänk att bältet passade efter 16 år, inte illa. Tror jag ska ge mig på några marklyft nästa gång jag besöker gymmet. Kvällen avslutades med en härlig fest, där vi bland annat fick besök av en hypnotisör. F&S är fantastiskt duktiga på att ta hand om sina funktionärer, sina frivilligarbetare. Något för många andra ideella organisationer att ta efter!!