29 augusti 2010

EN FÖRKYLD SÖNDAG

Känner mig riktigt, riktigt trött. Är fortfarande förkyld men rösten bär i alla fall hyfsat. Igår kväll bröts däremot rösten hela tiden så till sist fick jag nöja mig med att viska till familjen. Förkylning är egentligen ganska bagatellartat men det är ju onekligen ett problem om jag inte skulle kunna prata under valrörelsen :)

Åkte till Eksjö redan kl 09.00 idag för två häktningsförhandlingar. Den ena avsåg inbrott i ett stort antal bilar och den andra avsåg grov kvinnofridskränkning. 11.45 var förhandlingarna klara. Då åt jag en micropizza och sedan åkte jag hemåt igen. Stannade på Ekhagen och delade ut ett par hundra flygblad. Har nu inte ett enda av mina 12 000 lila flygblad kvar. Återstår ett antal blå, officiella FP-flygblad som jag ska dela ut i samband med att jag står vid valstugan.

Under kvällen försökte jag och min man sätta upp några valskyltar men konstruktionen fungerade inte. Vi får tänka om och göra ett nytt försök imorgon kväll istället. Har nu njutit av sonens fetaspäckade lammfärsbollar och ugnsstekt potatis samt en kopp espresso. Ska avslutningsvis lyssna på Jan Björklund och ge mig på pappershögen som väntar på mig på soffbordet. Hoppas kunna lägga mig extra tidigt ikväll!