18 augusti 2010

ETT HEKTISKT DYGN

Kommande dygn blir extra långt. Idag har jag haft huvudförhandling hela dagen avseende våldtäkt mot barn. Sedan nattarbete fram till kl 08.00 imorgon. Kl 09.45 har jag lovat inleda Sveriges Kommunaljuridiska Förenings årsmöte. På vägen hem ska jag försöka hämta mina valaffischer. Under eftermiddagen hoppas jag kunna sova lite innan det är dags att inviga den stora ERSA-kongressen imorgon kväll. Det känns att man lever :)

Under kvällen har flera folkpartister deltagit i Blodomloppet och delat ut flygblad. Våra toppkandidater till landstinget - Lena Skaring Thorsén, Per Hansson och Birgitta Sidenvall vill ha blodgivarbussar för att få fler människor att lämna blod. Ett mycket bra initiativ tycker jag! Lördagen den 28 aug är vi flera folkpartister, bland andra Olle Schmidt, som ska cykla Hammarrundan. I vårt valmanifest är en av våra huvudfrågor en inomhusarena för friidrott. I FP värderar vi idrotten högt!!