6 augusti 2010

ETT LJUS PÅ MIN STIG

Veckans enda dag på Åklagarkammaren. Visar mycket tydligt hur splittrande det är att vara fritidspolitiker. Jag förstår att Simon Rundqvist inte vill lämna sitt älskade arbete men personligen längtar jag efter att helhjärtat kunna fokusera på politiken. Det är slitsamt med ständiga fokusskiften och ouppskattad tjänstledighet. Svårt att samtidigt vara kommunens främsta företrädare, statlig tjänsteman och personvalskandidat.

Under eftermiddagen framförde jag kommunens välkomsthälsning på Svenska kyrkans lekmannaförbunds årsmöte. Årets tema är "Ditt ord är en lykta för min fot och ett ljus på min stig". Jag delar verkligen uppfattningen att vi alla behöver en tydlig vägledning. Själv känner jag så tydligt att det är en mening med den väg jag nu väljer. Den är smal men leder till något större, svår men leder till något bättre. Jag har aldrig gått den enkla vägen så varför börja nu.