14 augusti 2010

FRÅN HESTRA TILL DUNKEHALLARAVINEN




















Det blev en mycket innehållsrik och spontan dag idag. Började med att jag och familjen åkte till Hestra marknad. Vi är ju vana vid de omgivningarna eftersom vi gärna åker skidor i Isaberg på vintern. Medan mannen och barnen gick runt bland de olika knallarna och fikade stod jag och delade ut flygblad. Det var Ann-Katrin Strand, ordförande i FP i Gislaved, som hade bjudit in mig såsom riksdagskandidat. Även den mycket trevliga riksdagskandidaten Magnus Olofsgård från Vetlanda var där. På bilden syns även Gislaveds egen Daniel Onaca.

Under eftermiddagen ringde jag en handfull nya medlemssamtal. Fler än hälften ville vara med och hjälpa till i valrörelsen! Många vill dela ut flygblad men det är också ovanligt många som vill hjälpa till i valstugan. Räknar med att ringa resterande medlemmar under veckan för måndagen den 23:e auguti kl 18.00 är det ju valupptakt i Hoven - varmt välkomna då!

















Sedan filade jag lite på Ingvar Åkerbergs nästan färdiga flygblad. Ingvar har varit ledamot i Stadsbyggnadsnämnden i 20 år och en av hans hjärtefrågor är att bevara Dunkehallaravinen. Döm om min förvåning när jag då på köksbordet plötsligt fick syn på en inbjudan till en "Festidal", en fest anordnad av gruppen "För Dunkehallaravinens bevarande". Jag tog med mig ungarna och några flygblad för att gå dit och grilla tillsammans med de andra. Då visade det sig att en av de som anordnat festen, Thomas Johansson, hade tryckt mina flygblad, så han hade inte alls något emot att jag delade ut dem :) Världen är liten!!