28 augusti 2010

HAMMARRUNDAN, ÅKE OCH STIG-ARNE
















Idag har jag varit ovanligt aktiv, även med mina mått mätt. Dagen började med Hammarrundan i Norrahammar. Efter att ha kollat att jag inte hade någon feber och att vilopulsen var OK bestämde jag mig för att cykla trots min förkylning. FP:s europaparlamentariker Olle Schmidt, Per Hansson och min man skulle ju delta. Dessutom hade Olle och jag inne vår gemensamma debattartikel om cykling och EU i JP igår. Väldigt många folkpartister var på plats och delade ut flygblad! Dag Jonasson tog den fina bilden!




















Under eftermiddagen var det så dags för uppvaktning av ett par medlemmar som fyllde jämnt. Först ut var Åke Lorin som bor i Jätten. Åke är en ovanligt pigg och positiv 90-åring! Det var verkligen roligt att få uppvakta honom och träffa hans trevliga familj. Åke och hans barn visade sig vara mycket nöjda med den kommunala hemtjänsten och alldeles särskilt Åkes kontaktman.

















Därefter var det dags att uppvakta Stig-Arne Tengmer som fyller 60 år den 31 augusti. Huset i Norrahammar var fullt med vänner och bekanta. Jag och Per Hansson åkte dit gemensamt och avlöste då folkpartisterna Inger Gustavsson, Nils-Erik Davelid och Inga-Maj Filipsson. Stig-Arnes hustru Hillevi hade bakat mängder med goda kakor som vi njöt av. Själv hade jag ett mycket givande samtal om marknadsföring med Stig-Arnes svärson, som för övrigt tog bilden ovan!

Nu måste jag dessvärre sätta mig och läsa två polisutredningar på sammanlagt ca 100 sidor. Jag har nämligen häktningsberedskap den här helgen och tyvärr visade det sig bli häktningsförhandlingar i Eksjö imorgon...