9 augusti 2010

5:ANS VÄXEL KRÄVER MYCKET BRÄNSLE

Känner mig lite nedstämd utan att veta varför. Ett skäl är sannolikt att jag varit borta för mycket från familjen - fyra dagar i Finland och helgen på Västkusten. Behöver vara närmare min familj för att må bra. Ett annat skäl är förstås att jag just nu arbetar intensivt inför valet. Räknar med att varje ledig kväll ägna mig åt något för att öka stödet för FP. Har dessutom en hel del representation kvar under de knappt 3 månader som återstår av mitt uppdrag som kommunfullmäktiges ordförande.

Imorgon utdelning av regionalt SKAPA-pris till länets bästa idé 2010. Har under kvällen filat på en artikel med Barbro Westerholm som nu snart är klar. Ska sannolikt påbörja en artikel tillsammans med Johan Pehrson inom de närmaste dagarna. Imorgon kväll blev det hastigt sammankallat till ett möte med toppkandidaterna för att ta ett samlat grepp om de närmaste kampanjaktiviteterna. Efter en kort blänkare på Facebook om min nedstämdhet stod plötslig en väninna utanför dörren och gav mig en värmande kram. Det är ansträngande att köra på 5:ans växel och då behöver man verkligen de vänner som ger energi, tack Liza för ditt snabba stöd!