12 augusti 2010

LÅNGA DAGAR GÅR FORT

Jösses vad tiden går fort, klockan är redan 22.35. Måste alldeles strax sätta mig och förbereda morgondagens möte med kommunfullmäktiges presidium. Har haft ännu ett viktigt politiskt samtal idag. Långa dagar blir det just nu...

Ska samtidigt försöka få lite ordning hemma inför skolstarten nästa vecka. Huset är under ommålning. Sönerna håller på att städa sina garderober. Mannen har fixat en ny bärbar dator. Ska strö ut ett antal blåklintsfrön på vår lilla äng. Det går framåt!

Under förmiddagen hölls presskonferens om FP:s rättspolitiska grupps rapport. Jag har haft äran att ingå i den gruppen. Jag gläds särskilt åt att jag fått igenom att barn som bevittnar våld inom familjen ska ses som brottsoffer fullt ut! Läs gärna hela rapporten!
Idag har jag fått ytterligare hjälp med flygbladsutdelning. Börjar nästan undra om flygbladen kommer räcka hela valrörelsen. Får kanske trycka upp några nya mot slutet :) Förresten - om ni gillar min blogg får ni gärna tipsa några av era vänner!!