30 augusti 2010

MAGNUS, FÖRKYLNING OCH VALSTUGA

Igår dog Magnus Poyato Dominguez, kanske en av de mest uthålliga folkpartister jag lärt känna. Att Magnus trots alla sina funktionsnedsättningar kunde vara så aktiv är beundransvärt. Han var ledamot i Fritidsnämnden och ersättare i kommunfullmäktige och ordförande i Kooperativet Olja, han reste en hel del, han var aktiv på Facebook och berättade ofta om sitt matintresse. På torsdag fm är det begravning. Vi kommer att sakna dig Magnus!

Känns ju onekligen lite futtigt att klaga på en förkylning när man faktiskt lever. Men jag sitter här i linne, långärmad bomullströja, fleeceväst och yllefilt och känner ändå att det kanske vore fint med ytterligare något plagg. Med andra ord, inte precis frisk. Fick t o m ställa in ett tal till internationella studenter idag, vilket inte är likt mig. Mina arbetskollegor försökte hålla sig långt ifrån mig och mina baciller.

Stod däremot 1,5 timme vid valstugan under kvällen. Försökte att bara prata ytterst lite. Glädjande nog var det ytterligare tre folkpartister på plats - Ylva, Eva och Kjell. Fruktansvärt kallt var det däremot, rena förvintern. Imorgon blir det till att ta på sig rejält. Jag tycker att vår stuga är en av de finaste, tack Bertil för målningen! Dessutom syns vi väldigt väl i våra orange jackor. Tycker också att vi är aktivare än många av de andra valstugearbetarna när det gäller kontakten med väljarna!